دهها کشته در درگیری تماشاگران فوتبال در مصر
نوشته شده توسط : abbuse
مصر

درگيريها در مصر بر سر مسابقه فوتبال

دست کم ۷۹ نفر در جریان در گیری های یک مسابقه فوتبال در مصر جان خود را از دست داده و صدها نفر زخمی شده اند. انتظار می رود شمار کشته شدگان به بیش از ۱۵۰ نفر برسد.

شاهدان می گویند در بین کشته شدگان نیروهای امنیتی هم دیده می شوند.

این درگیریها بین طرفداران دو تیم فوتبال الاهلی از قاهره و المصری از شهر میزبان مسابقه پرت سعید، در نزدیکی قاهره در گرفته است.

پس از پیروزی ۳ بر یک به نفع تیم المصری، طرفداران این تیم به زمین فوتبال ریختند و با بطری و سنگ و وسایل آتشبازی به تیم مقابل سپس به طرفدارانشان حمله کردند.

معاون وزیر بهداشت مصر می گوید: "ما ۹ آمبولانس به داخل و ۳۲ آمبولانس به خارج استادیوم فرستادیم اما آنها قادر به حمل همه مجروحان نیستند و حتی نمی توانند کار خود را انجام دهند. تاکنون صدها نفر از زخمی شدگان به بیمارستانها انتقال پیدا کرده اند و ۲۵ نفر در بیمارستانها جان خود را از دست داده اند."

این وزاتخانه می گوید که درگیریها یکی از وحشتناکترین حادثه ها در تاریخ فوتبال مصر است.

گفته می شود پس از انقلاب مصر، پلیس نقش پررنگی در برقراری امنیت و نظم ندارد و در این درگیریها هم قادر به آرام کردن اوضاع و جلوگیری از خشونت ها نبوده است.

طرفداران تیم فوتبال الاهلی که به آلترز مشهورند اخیرا در عرصه سیاست قدم برداشته و مرتب با پلیس مصر درگیر می شوند. اما هنوز هیچ گزارشی درباره ارتباط سیاسی این گروه و این حادثه بدست نیامده است.

مدت کوتاهی پس از درگیریها در پرت سعید، مسابقه فوتبال دو تیم زمالک و اسماعیلی هم در قاهره لغو شد و طرفداران تیم زمالک به نشان اعتراض، قسمتی از این استادیوم را به آتش کشیدند.

پارلمان این کشور هم قرار است جلسه ای اضطراری در این رابطه تشکیل دهد.





:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: